ΑρχικήΕκπαίδευσηΣεμινάρια
Ειδοποίηση
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στις Προβολικές Δοκιμασίες (Rorschach, TAT) Χειμερινό εξάμηνο 2022

 

 

 

LOGO ΙΨΥΠΕ 1

 






Κύκλος Σεμιναρίων Ι.Ψ.Υ.Π.Ε. – Π. Σακελλαρόπουλος 2022-23

 

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στις Προβολικές Δοκιμασίες

(Rorschach, TAT) Χειμερινό εξάμηνο: 26.9 - 21.12 2022

Οι προβολικές δοκιμασίες αποτελούν ένα μέσο αξιολόγησης και κατανόησης της προσωπικότητας. Είναι ένα κλινικό ψυχοδιαγνωστικό εργαλείο, το οποίο, μετά την ολοκλήρωση της χορήγησης και της ανάλυσης των αποτελεσμάτων, μπορεί να καταλήξει στη διάγνωση και στη δημιουργία εξατομικευμένου πλαισίου ψυχοθεραπευτικής παρέμβασης σε εφήβους και ενήλικες.

 

Γιατί η επιλογή της συγκεκριμένης εκπαίδευσης;

Η εκπαίδευση στη χορήγηση και στην ερμηνεία των τεστ βασίζεται στη Σχολή του Παρισιού, η οποία είναι αναγνωρισμένη από τη Διεθνή Εταιρία Rorschach και Προβολικών Δοκιμασιών. Σε αυτό το πλαίσιο κλινικής και θεωρητικής προσέγγισης, τα δύο τεστ θεωρούνται συμπληρωματικά και αναπόσπαστα εργαλεία τα οποία ερμηνεύονται σύμφωνα με την ψυχαναλυτική θεωρία.

Βασική αρχή του συγκεκριμένου Σεμιναρίου είναι ότι η σωστή χορήγηση δοκιμασιών οι οποίες στοχεύουν στην κατανόηση της προσωπικότητας προϋποθέτει τη γνώση βασικών στοιχείων ψυχαναλυτικής ψυχοπαθολογίας. Για τον λόγο αυτό το Σεμινάριο στηρίζεται στους εξής δύο βασικούς άξονες:

α) Εισαγωγή στις βασικές αρχές ψυχαναλυτικής ψυχοπαθολογίας που άπτονται του διαγνωστικού πεδίου των συγκεκριμένων προβολικών δοκιμασιών.

β) Εκπαίδευση στη χορήγηση και στην ερμηνεία των προβολικών δοκιμασιών.

 

4ος χρόνος Σεμιναρίου Προβολικών του ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος

Η σημαντική ανταπόκριση στην εκπαίδευσηεπαγγελματιών ψυχολόγων, οδήγησε ήδη από πέρσι στον εμπλουτισμό και στην ανάπτυξη νέων συνεργασιών του Προγράμματος Σεμιναρίων του Ινστιτούτου στις Προβολικές Δοκιμασίες, με στόχο την περαιτέρω εμβάθυνση των γνώσεων, της θεωρητικής και κλινικής εμπειρίας, οι οποίες απαιτούνται για την άρτια μέτρηση και ερμηνεία των προβολικών δοκιμασιών.

Η καθοριστική συμβολή, κάθε χρόνο, ψυχαναλυτών/τριών εγνωσμένου κύρους στην επιστημονική κοινότητα, όπως ο Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, ο Δρ. Χρήστος Ζερβής, η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής Τζένη Σουμάκη κ.ά, εμπλουτίστηκε πέρσι (2021-22) με τη συμμετοχή των κάτωθι δύο διακεκριμένων εισηγητών από την κοιτίδα της θεωρητικής προσέγγισης και κλινικής εφαρμογής των Προβολικών Εργαλείων σύμφωνα με τη Σχολή του Παρισιού:

  • Βασίλη Καψαμπέλη, Ψυχίατρος–Ψυχαναλυτής (Μέλος της Ψυχαναλυτικής Εταιρείας Παρισίων-S.P.P., Διευθυντής του Κέντρου Ψυχανάλυσης και Ψυχοθεραπείας Evelynet Jean Kestemberg)
  • Pr. Catherine Azoulay, Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας (Υπεύθυνη Υπηρεσίας Εκπαίδευσης Κλινικής Ψυχολογίας, Διευθύντρια Πανεπιστημιακού Διπλώματος Προβολικής Ψυχολογίας, Université de Paris).

Για τη φετινή ακαδημαϊκή περίοδο (2022-23) προγραμματίζονται ανάλογες συμμετοχές εισηγητών από την ελληνική και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα (το πρόγραμμα των Εισηγήσεων βρίσκεται σε τελική επεξεργασία και θα επικαιροποιείται στη σχετική ανάρτηση στο Site του Ινστιτούτου). Επίσης, φέτος το Ινστιτούτο ανακοινώνει με χαρά και τιμή τη συνεργασία του με τις εκδόσεις ΤΟΠΟΣ/ΜΟΤΙΒΟ, η οποία θα καταλήξει στην πρώτη σε ελληνική μετάφραση αντίστοιχη έκδοση με τίτλο Εγχειρίδιο του Rorschach και του ΤΑΤ - Ψυχαναλυτική Ερμηνεία σύμφωνα με τη Σχολή του Παρισιού. Η έκδοση αναμένεται να είναι διαθέσιμη τον Ιανουάριο του 2023 και θα είναι πολύτιμη για όλες και όλους τις/τους επαγγελματίες του χώρου που θα λάβουν τη σχετική εκπαίδευση στην μετέπειτα επαγγελματική τους πρακτική.

 

Σε ποιους απευθύνεται;

Η εκπαίδευση απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχολόγους-ψυχοθεραπευτές, μεταπτυχιακούς φοιτητές ψυχολογίας, τελειόφοιτους φοιτητές ψυχολογίας.

 

Διάρκεια – Αριθμός Εισηγήσεων 

Το Σεμινάριο αναπτύσσεται σε 18 τρίωρες εβδομαδιαίες συναντήσεις και διαρκεί από τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2022 έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2022.
 

Δεξιότητες οι οποίες θα κατακτηθούν

Ολοκληρώνοντας την ετήσια εκπαίδευση, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να χορηγήσουν και να αναλύσουν τα δύο τεστ (Rorschach, TAT).
 

Αριθμός συμμετεχόντων

8-15 άτομα
 

Ημέρα, ώρα και τόπος διεξαγωγής 

Δευτέρα 15.00-18.00 Τετάρτη 15.00-18.00 / 26 Σεπτεμβρίου 2022­ – 21 Δεκεμβρίου2022

ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος (Εσπερίδων 85 - Καλλιθέα, Αθήνα)
Λόγω των μέτρων της πανδημίας το πρόγραμμα θα διεξαχθεί εξ ολοκλήρου μέσω τηλεδιάσκεψης.

 

 

Κόστος Συμμετοχής

Το κόστος συμμετοχής για τον Σεμιναριακό κύκλο ορίζεται στα 600€ και καταβάλλεται σε 3 δόσεις (200,00 ευρώ με την Εγγραφή και 2 δόσεις των 200€).

Η 1η δόση καταβάλλεται κατά την Έναρξη των Σεμιναρίων και η 2η έως τα τέλη Νοεμβρίου 2022.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΠΡΟΒΟΛΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ 2022-23

Στη λήξη του σεμιναρίου θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης, με προϋπόθεση την τακτική παρακολούθηση (επιτρέπεται μία απουσία).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας ενώ πριν την εγγραφή θα προηγηθεί προσωπική διερευνητική συνέντευξη μέσω τηλεδιάσκεψης. Οι ενδιαφερόμενοι/ες καλούνται να αποστείλουν τη συνημμένη Αίτηση Συμμετοχής 2022-23 συμπληρωμένη το συντομότερο δυνατόν, έως και την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022, στο mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  με την ένδειξη στο Θέμα: «Συμμετοχή σε ΚΥΚΛΟ Εκπαίδευσης ΙΨΥΠΕ στις Προβολικές Δοκιμασίες 2022-23».

Οι προσωπικές συνεντεύξεις θα ξεκινήσουν άμεσα, εντός του Ιουνίου 2022,και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

 

 

 20-21

http://psychobook.co.uk/the-inkblot-test

 

 

 

Επιστημονική Διεύθυνση Σεμιναρίου – Εισηγητές-τριες

 

Επιστημονικός Υπεύθυνος του Σεμιναριακού κύκλου είναι ο Ψυχίατρος – Παιδοψυχίατρος, Ψυχαναλυτής Δημήτρης Αναστασόπουλος (Εποπτεύων και διδάσκων της Ε.Ε.Ψ.Ψ.Π.Ε. και της Ε.Ε.Ψ.Ψ., Υπεύθυνος Επιτροπής Εκπαίδευσης της Ε.Ε.Ψ.Ψ.Π.Ε., Μέλος Δ.Σ. και Επόπτης Τμήματος Παιδιών και Εφήβων Ι.Ψ.Υ.Π.Ε.– Π. Σακελλαρόπουλος) σε συνεργασία με την Κλινική Ψυχολόγο και βασική Εισηγήτρια των Σεμιναρίων Δρ. Ελίνα Καρδαρά (Πιστοποιημένη στη χορήγηση των προβολικών δοκιμασιών της Σχολής του Παρισιού, Μέλος της Εταιρίας Rorschach και Προβολικών Μεθόδων της Γαλλικής Γλώσσας, Συνεργάτης του Ι.Ψ.Υ.Π.Ε.–Π. Σακελλαρόπουλος).

Πέραν των ανωτέρω, σε επιλεγμένα μαθήματα του κύκλου «Εισαγωγή στις βασικές αρχές ψυχαναλυτικής ψυχοπαθολογίας» εισηγητές-τριες θα είναι ψυχαναλυτές-τριες εγνωσμένου κύρους στην ελληνική και διεθνή επιστημονική κοινότητα. 

 

Σύντομο ιστορικό της Σχολής του Παρισιού

 

Ο όρος «Σχολή του Παρισιού» περιγράφει μια θεωρητική και μεθοδολογική προσέγγιση ακαδημαϊκών, ερευνητών και κλινικών ψυχολόγων που αναφέρεται στη μέθοδο ανάλυσης και ερμηνείας του Rorschach και του ΤΑΤ. Ο όρος εμφανίζεται για πρώτη φορά στο XIIIο Διεθνές Συνέδριο Rorschach and Projective Methods στο Παρίσι το 1990.

Τον Μάρτιο του 1950 δημιουργήθηκε η Γαλλική Ένωση Rorschach, πρόγονος της Κοινότητας του Rorschach και των Προβολικών Μεθόδων, της οποίας πρώτος πρόεδρος ήταν ο D. Lagache (1903-1972). Ο D. Lagache τονίζει τη διπλή ψυχαναλυτική ερμηνεία των πρωτοκόλλων Rorschach, δηλαδή τη συμβολική ερμηνεία του ασυνείδητου μέσω του περιεχομένου των απαντήσεων και την ερμηνεία των μορφών που το υποκείμενο αναγνωρίζει ως τέτοιες. Σταδιακά ο όρος «προβολικές μέθοδοι» θα αντικαταστήσει τον όρο «τεστ» και η προβολική ψυχολογία θα αποτελέσει μέρος του πεδίου της κλινικής ψυχολογίας και όχι αποκλειστικά της ψυχομετρίας.

Σε συνέχεια ο D. Anzieu (1923-1999) μαθητής και βοηθός του D. Lagache θα αναπτύξει μια ψυχαναλυτική ανάλυση του Rorschach και των Προβολικών Μεθόδων. Η σημαντική έννοια που ανέπτυξε, το «Εγώ-δέρμα» είναι εμπνευσμένο από την προβολική ψυχολογία. Ήταν ο διευθυντής των διατριβών V. Shentoub (1967), R. Debray (1973-1983), N. Rausch de Traubenberg (1981), C. Chabert (1986), F. Brelet-Foulard (1989).

Η N. Rausch de Traubenbergείναι αυτή που θα διοργανώσει τη Σχολή του Παρισιού. Το 1966 διοργανώνεται στο Τμήμα Ψυχολογίας πιστοποιητικό εκπαίδευσης στις Προβολικές Τεχνικές που επιτρέπει την κατάρτιση στους κλινικούς ψυχολόγους. Ως αποτέλεσμα, το 1978 ίδρυσε την «Ομάδα Έρευνας Προβολική Ψυχολογία» φέρνοντας ειδικούς στο Rorschach με ειδικούς στο ΤΑΤ στην ίδια ομάδα εργασίας, η οποία αποτελείται από τους/τις V. Shentoub, R. Debray, C. Chabert, Α. Sanglade, Μ. Boekholt, Μ. Peruchon, Ν. Jeammet.

 

Αυτή η ομάδα συνδέεται το 1993 με το Εργαστήριο Κλινικής Ψυχολογίας και Ψυχοπαθολογίας που δημιουργήθηκε από την C. Chabert. Το πιστοποιητικό εκπαίδευσης του 1986 γίνεται Πανεπιστημιακό Δίπλωμα στην Προβολική Ψυχολογία και από το 1988 έως το 2012 προΐσταται η C. Chabert. Το πανεπιστημιακό αυτό δίπλωμα είναι για πολύ καιρό η μόνη γαλλική και ευρωπαϊκή εκπαίδευση στην προβολική ψυχολογία.

 

 

Ενδεικτική Βιβλιογραφία:

Brelet-Foulard F., Chabert C. (dir.), Nouveau manuel du T.A.T. Approche Psychanalytique, Paris, Dunod, 2003.Emmanuelli M., Azoulay C., Pratique des épreuves projectives à l’adolescence, Paris, Dunod, 2009.

 

 

Σύντομη παρουσίαση προβολικών εργαλείων

  • 2 τύποι κατηγοριών προβολικών εργαλείων:

Α. Δομικά: αναπαραστάσεις που ενεργοποιούν το φαντασιακό, Rorschach

Β. Θεματικά: εικόνες με συγκεκριμένο θέμα, TAT

 

 

Σύντομη παρουσίαση Rorschach
Το Rorschach δημιουργήθηκε από τον Hermann Rorschach, ψυχίατρο και ψυχαναλυτή, μέσα από τη δοκιμή εργασίας μελανιού και αποτελείται από 10 κάρτες

 
   Υλικό:

  • Ρωμαϊκή αρίθμηση καρτών
    Ι           ΙΙ         ΙΙΙ        IV        V         VI        VII      VIII     IX        X

 

  • 2 τύποι καρτών :

 

 Α. Σύμφωνα με τη φόρμα:

  •  Συμπαγής ή ενιαία: I, IV, V, VI 
    Αναπαράσταση της εικόνας του σώματος.
    Οργάνωση από τον κεντρικό άξονα, αντιπροσωπεύει τον σπονδυλικό άξονα του σώματος

    • Διμερής: II, III, VII
      πιο εντυπωσιακή συμμετρία (καθρέφτης)
      εκπροσώπηση της σχέσης, πρόβλημα ταυτότητας
       

Β. Σύμφωνα με το χρώμα: 

  • μαύρο:IV, V (συμπαγής), εκδηλώσεις άγχους, χρώμα θλίψης και πένθους (ευαισθησία στην κατάθλιψη)
  • κόκκινο: II, III εντυπωσιακές λόγω της αντίθεσης: μαύρο / κόκκινο / λευκό βίαιη αντίθεση, ενεργοποιεί την προβολή ενορμητικών φαντασιώσεων, και τον τρόπο έκφρασης σχέσεων
  • γκρι: VI, VII ενεργοποιεί ηπιότερα το άγχος
  • παστέλ: VIII, IX, Χ απαλή απόχρωση, ποικιλία χρωμάτων, ενεργοποιεί την παλινδρόμηση και ευνοεί την προβολή

 

Σύντομη παρουσίαση ΤΑΤ 
Ο Henry Murray, ψυχολόγος, ανέπτυξε το TAT το 1935 στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ. Το 1953 η Vica Shentoub εξέλιξε τη δοκιμασία του Henry Murray για να της προσδώσει ψυχαναλυτική ερμηνεία.

Το ΤΑΤ αποτελείται από 31 κάρτες. Από το σύνολο αυτών παρουσιάζονται στους εξεταζόμενους οι κάρτες 1, 2, 3ΒΜ, 4, 5, 6ΒΜ, 7ΒΜ, 6GF, 7GF, 8BM, 9GF, 10, 11, 12 BG, 13Β, 13MF, 19, 16 και διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλλο και την ηλικία.

Στόχος της μέτρησης και της ερμηνείας είναι να προσδιοριστούν οι αμυντικοί μηχανισμοί που χρησιμοποιούνται από το υποκείμενο. Το πρώτο φύλλο μέτρησης, που επέτρεψε να βαθμολογήσει τις απαντήσεις, εκπονήθηκε το 1968 από την Vica Shentoub.

 

 

 

 

 




ΙΨΥΠΕ

 

 

 

 

 

 


 

Νέος ΕΝΤΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ Εκπαίδευσης στις ΠΡΟΒΟΛΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ

 

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ­– Π. Σακελλαρόπουλος (ΙΨΥΠΕ)

Σας ενημερώνει πως οι θέσεις συμμετοχής και στον Νέο ΕΝΤΑΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ (2 φορές την εβδομάδα) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ στις Προβολικές Δοκιμασίες συμπληρώθηκαν.

Σας ευχαριστούμε θερμά για την εμπιστοσύνη και προσεχώς θα ενημερώσουμε για αντίστοιχα Εκπαιδευτικά Προγράμματα.

Με εκτίμηση,

 

 

Το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ­–

Π. Σακελλαρόπουλος (ΙΨΥΠΕ)

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ε Ι

Νέο ΕΝΤΑΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ (2 φορές την εβδομάδα) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

στις Προβολικές Δοκιμασίες

Ημερομηνία έναρξης: 20 Σεπτεμβρίου 2021

 

* Διάρκεια – Αριθμός Εισηγήσεων: Το Σεμινάριο αναπτύσσεται σε 20 τρίωρες συναντήσεις (Δευτέρα & Τετάρτη 15.00-18.00) και διαρκεί από τις 20 Σεπτεμβρίου 2021 έως τις 13 Δεκεμβρίου 2021.

Λόγω των μέτρων της πανδημίας το πρόγραμμα θα διεξαχθεί, τουλάχιστον αρχικά, μέσω τηλεδιάσκεψης, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια του θα υπάρχει εναλλακτικός τρόπος παρακολούθησης είτε δια ζώσης είτε μέσω πλατφόρμας.

** Εφεξής, οι νέες αιτήσεις συμμετοχής γίνονται δεκτές μόνο για τον ΕΝΤΑΤΙΚΟ Κύκλο που ξεκινάει στις 20 Σεπτεμβρίου.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες καλούνται να αποστείλουν το συντομότερο συμπληρωμένη τη συνημμένη Αίτηση Συμμετοχής στο mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. , με την ένδειξη στο Θέμα: «Συμμετοχή σε ΕΝΤΑΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ Εκπαίδευσης στις Προβολικές Δοκιμασίες 2021».

Επισυνάπτεται και το αναλυτικό Πρόγραμμα Εισηγήσεων του ΕΝΤΑΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ του Σεμιναρίου στις Προβολικές Δοκιμασίες 2021.

------------------------------

  

Κύκλος Σεμιναρίων Ι.Ψ.Υ.Π.Ε. – Π. Σακελλαρόπουλος 2021-22

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στις Προβολικές Δοκιμασίες

ΝΕΟΣ ΕΝΤΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (2 φορές την εβδομάδα)

στις Προβολικές Δοκιμασίες (Rorschach, TAT)

Οι προβολικές δοκιμασίες αποτελούν ένα μέσο αξιολόγησης και κατανόησης της προσωπικότητας. Είναι ένα κλινικό ψυχοδιαγνωστικό εργαλείο, το οποίο, μετά την ολοκλήρωση της χορήγησης και της ανάλυσης των αποτελεσμάτων, μπορεί να καταλήξει στη διάγνωση και στη δημιουργία εξατομικευμένου πλαισίου ψυχοθεραπευτικής παρέμβασης σε εφήβους και ενήλικες.

 

Γιατί η επιλογή της συγκεκριμένης εκπαίδευσης;

Η εκπαίδευση στη χορήγηση και στην ερμηνεία των τεστ βασίζεται στη Σχολή του Παρισιού, η οποία είναι αναγνωρισμένη από τη Διεθνή Εταιρία Rorschach και Προβολικών Δοκιμασιών. Σε αυτό το πλαίσιο κλινικής και θεωρητικής προσέγγισης, τα δύο τεστ θεωρούνται συμπληρωματικά και αναπόσπαστα εργαλεία τα οποία ερμηνεύονται σύμφωνα με την ψυχαναλυτική θεωρία.

Βασική αρχή του συγκεκριμένου Σεμιναρίου είναι ότι η σωστή χορήγηση δοκιμασιών οι οποίες στοχεύουν στην κατανόηση της προσωπικότητας προϋποθέτει τη γνώση βασικών στοιχείων ψυχαναλυτικής ψυχοπαθολογίας. Για τον λόγο αυτό το Σεμινάριο στηρίζεται στους εξής δύο βασικούς άξονες:

α) Εισαγωγή στις βασικές αρχές ψυχαναλυτικής ψυχοπαθολογίας που άπτονται του διαγνωστικού πεδίου των συγκεκριμένων προβολικών δοκιμασιών.

β) Εκπαίδευση στη χορήγηση και στην ερμηνεία των προβολικών δοκιμασιών.

3ος χρόνος Σεμιναρίου Προβολικών του ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος

Η επιτυχία και η σημαντική ανταπόκριση του Προγράμματος Σεμιναρίων του Ινστιτούτου στις Προβολικές Δοκιμασίες, οδήγησε ήδη από πέρσι στη δημιουργία ενός Δεύτερου Κύκλου με στόχο την εμβάθυνση των γνώσεων και την απόκτηση θεωρητικής και κλινικής εμπειρίας για την ιδιαιτέρως απαιτητική μέτρηση και ερμηνεία των προβολικών δοκιμασιών.

Η καθοριστική συμβολή, κάθε χρόνο, ψυχαναλυτών/τριών εγνωσμένου κύρους στην επιστημονική κοινότητα, όπως οι Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, Ψυχίατρος – Παιδοψυχίατρος, Ψυχαναλυτής (Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής ΕΚΠΑ),Δρ. Χρήστος Ζερβής, Ψυχίατρος – Παιδοψυχίατρος, Ψυχαναλυτής (Διευθυντής Τμήματος Ψυχιατρικής Εφήβων και Νέων Γ.Ν.Α. «Γ. Γεννηματάς»), Τζένη Σουμάκη Παιδοψυχίατρος – Ψυχαναλύτρια (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Κρήτης), εμπλουτίζεται, φέτος, με τη συμμετοχή διακεκριμένων εισηγητών από την κοιτίδα της θεωρητικής προσέγγισης και κλινικής εφαρμογής των Προβολικών Εργαλείων σύμφωνα με τη Σχολή του Παρισιού.

Συγκεκριμένα, το Σεμινάριο έχει την τιμή και τη χαρά να υποδεχτεί κατά την ακαδημαϊκή περίοδο 2021-22 τον Ψυχίατρο και Ψυχαναλυτή Βασίλη Καψαμπέλη (Μέλος της Ψυχαναλυτικής Εταιρείας Παρισίων -S.P.P.-, Διευθυντής του Κέντρου Ψυχανάλυσης και Ψυχοθεραπείας EvelynetJeanKestemberg), καθώς και την Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας Pr. CatherineAzoulay(Υπεύθυνη Υπηρεσίας Εκπαίδευσης Κλινικής Ψυχολογίας, Διευθύντρια Πανεπιστημιακού Διπλώματος Προβολικής Ψυχολογίας,Université deParis).

 

Σε ποιους απευθύνεται;

Η εκπαίδευση απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχολόγους-ψυχοθεραπευτές, μεταπτυχιακούς φοιτητές ψυχολογίας, τελειόφοιτους φοιτητές ψυχολογίας.

 

Διάρκεια – Αριθμός Εισηγήσεων

Το Σεμινάριο αναπτύσσεται σε 20 τρίωρες συναντήσεις (Δευτέρα & Τετάρτη 15.00-18.00) και διαρκεί από τις 20 Σεπτεμβρίου 2021 έως τις 13 Δεκεμβρίου 2021.

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίου & Δεξιότητες οι οποίες θα κατακτηθούν

Ολοκληρώνοντας την ετήσια εκπαίδευση, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να χορηγήσουν και να αναλύσουν τα δύο τεστ (Rorschach, TAT).

 

Αριθμός συμμετεχόντων: 6-12 άτομα

 

Ημέρα, ώρα και τόπος διεξαγωγής

Δευτέρα 15.00-18.00 & Τετάρτη 15.00-18.00 / 20 Σεπτεμβρίου ­– 13 Δεκεμβρίου 2021

ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος (Εσπερίδων 85 - Καλλιθέα, Αθήνα)

Λόγω των μέτρων της πανδημίας το πρόγραμμα θα διεξαχθεί, τουλάχιστον αρχικά, μέσω τηλεδιάσκεψης, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια του θα υπάρχει εναλλακτικός τρόπος παρακολούθησης είτε δια ζώσης είτε μέσω πλατφόρμας.

Κόστος Συμμετοχής

Το κόστος συμμετοχής για τον Σεμιναριακό κύκλο ορίζεται στα 500€ και καταβάλλεται σε 3 δόσεις (100,00 ευρώ με την Εγγραφή και 2 δόσεις των 200€).

Η 1η δόση καταβάλλεται κατά την Έναρξη των Σεμιναρίων (20 έως 24/09/2021) και η 2η εώς αρχές Νοεμβρίου 2021 (01 έως 05/11/2021).
Στη λήξη του σεμιναρίου θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης, με προϋπόθεση την τακτική παρακολούθηση (επιτρέπεται μία απουσία).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας ενώ πριν την εγγραφή θα προηγηθεί προσωπική διερευνητική συνέντευξη. Οι ενδιαφερόμενοι/ες καλούνται να αποστείλουν το συντομότερο συμπληρωμένη τη συνημμένη Αίτηση Συμμετοχής, και πάντως έως την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2021, στο mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. , με την ένδειξη στο Θέμα: «Συμμετοχή σε ΕΝΤΑΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ Εκπαίδευσης στις Προβολικές Δοκιμασίες 2021».

Οι προσωπικές συνεντεύξεις θα ξεκινήσουν άμεσα και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 20-21

http://psychobook.co.uk/the-inkblot

 

Επιστημονική Διεύθυνση Σεμιναρίου – Εισηγητές-τριες

Επιστημονικός Υπεύθυνος του Σεμιναριακού κύκλου είναι ο Ψυχίατρος – Παιδοψυχίατρος, Ψυχαναλυτής Δημήτρης Αναστασόπουλος (Εποπτεύων και διδάσκων της Ε.Ε.Ψ.Ψ.Π.Ε. και της Ε.Ε.Ψ.Ψ., Υπεύθυνος Επιτροπής Εκπαίδευσης της Ε.Ε.Ψ.Ψ.Π.Ε., Μέλος Δ.Σ. και Επόπτης Τμήματος Παιδιών και Εφήβων Ι.Ψ.Υ.Π.Ε.–Π. Σακελλαρόπουλος) σε συνεργασία με την Κλινική Ψυχολόγο και βασική Εισηγήτρια των Σεμιναρίων Δρ. Ελίνα Καρδαρά (Πιστοποιημένη στη χορήγηση των προβολικών δοκιμασιών της Σχολής του Παρισιού, Μέλος της Εταιρίας Rorschach και Προβολικών Μεθόδων της Γαλλικής Γλώσσας, Συνεργάτης του Ι.Ψ.Υ.Π.Ε.–Π. Σακελλαρόπουλος).

Πέρα των ανωτέρω, σε επιλεγμένα μαθήματα του κύκλου «Εισαγωγή στις βασικές αρχές ψυχαναλυτικής ψυχοπαθολογίας» εισηγητές-τριες θα είναι ψυχαναλυτές-τριες εγνωσμένου κύρους στην επιστημονική κοινότητα.

 

 

Εσωτερική Ομαδική Εκπαίδευση - Εποπτεία για Δυσκολίες Ανάπτυξης Ταυτότητας Φύλου στο ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος

 

 

LOGO ΙΨΥΠΕ 1






Ομαδική εκπαίδευση-εποπτεία σχετικά με τις Δυσκολίες Ανάπτυξης Ταυτότητας Φύλου στο ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος­

 Μάρτιος 2021

 

Θεσμικό πλαίσιο

Διεπιστημονικό πρόγραμμα του ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος με τη συνεργασία εξειδικευμένου εξωτερικού επιστημονικού συνεργάτη για διενέργεια ομαδικής εκπαίδευσης και εποπτείας πάνω στην ψυχοθεραπευτική εργασία με εφήβους, μετεφήβους και νεαρούς ενήλικες, οι οποίοι/ες αντιμετωπίζουν δυσκολίες ανάπτυξης ταυτότητας Φύλου.

Σε αυτή την πρώτη Εισαγωγική φάση (6 εισηγήσεις Μάρτιος-Ιούλιος 2021) το Πρόγραμμα θα λειτουργήσει ως preliminary course, βασικής επισκόπησης και επεξεργασίας, και η εμπειρία του θα αξιοποιηθεί για την οργάνωση επόμενων προγραμμάτων, κλινικής εμβάθυνσης, κατά την ερχόμενη ακαδημαϊκή περίοδο. Το συγκεκριμένο εγχείρημα απαντά σε μία από τις σημαντικές προκλήσεις του πεδίου της ψυχικής υγείας και της εποχής μας.

Μετά το πέρας του εποπτικό-εκπαιδευτικού προγράμματος δρομολογείται και η διαβούλευση-αξιολόγηση επί της πιθανότητας δημιουργίας αντίστοιχης κλινικής Μονάδας στο πλαίσιο λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας Παιδιών & Ενηλίκων – Π. Σακελλαρόπουλος.

 

Συνοπτική περιγραφή προγράμματος:

Στις μηνιαίες συναντήσεις εποπτείας θα λαμβάνει χώρα διερεύνηση της πορείας και της κατάστασης κάθε περιστατικού και εις βάθος ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών σχετικά με τη ψυχοθεραπευτική διαδικασία με παιδιά, εφήβους ή μετεφήβους που διερευνούν το φύλο τους ή αντιμετωπίζουν συμπτώματα ΔΦ.

Οι μηνιαίες εκπαιδευτικές συναντήσεις θα εστιάζουν στα κάτωθι:

  • αποσαφήνιση σχετικών όρων και ‘αποδόμηση’ του φαινομένου ΔΦ – ενσώματες, κλινικές, κοινωνικές και άλλες προεκτάσεις
  • συζήτηση σχετικής βιβλιογραφίας από τον ευρύτερο κλάδο της ψυχιατρικής, της ψυχανάλυσης και άλλων προσεγγίσεων σχετικά με το φαινόμενο της ΔΦ

 

Σε ποιους απευθύνεται;

Η εκπαίδευση-εποπτεία απευθύνεται σε ψυχαναλυτικούς ψυχοθεραπευτές/τριες των Τμημάτων και Μονάδων του Ινστιτούτου αλλά και τυχόν σε συνεργάτες άλλων ειδικοτήτων αναλόγως της σχετικής διαθεσιμότητας (αριθμός συμμετεχόντων: 6-12 άτομα).

 

Διάρκεια – Αριθμός Εισηγήσεων

Το πρόγραμμα αναπτύσσεται αρχικά σε 6 μηνιαίες συναντήσεις 2ωρης διάρκειας και διαρκεί από τον Μάρτιο έως και τις αρχές Ιουλίου του 2021.

 

Ημέρα, ώρα και τρόπος διεξαγωγής

Παρασκευή 11.00-13.00 / Μάρτιος 2021 - Ιούλιος 2021 / 1 φορά τον μήνα

Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Παιδιών & Ενηλίκων – Π. Σακελλαρόπουλος

Εσπερίδων 85 & Μενελάου - Καλλιθέα, Αθήνα

Λόγω των έκτακτων μέτρων της πανδημίας το πρόγραμμα θα διεξαχθεί, τουλάχιστον αρχικά, μέσω τηλεδιάσκεψης από σύνδεσμο που θα σταλεί εγκαίρως στους/στις συμμετέχοντες/ουσες.

Κλινικό πλαίσιο

Ο αριθμός των παιδιών και εφήβων που παραπέμπονται σε υπηρεσίες ταυτότητας φύλου (ΤΦ) με συμπτώματα δυσφορίας φύλου (ΔΦ) έχει αυξηθεί ραγδαία στον δυτικό κόσμο τα τελευταία 7 χρόνια. Για παράδειγμα, στην Αγγλία μόνο κατά το έτος 2018- 2019 παραπέμφθηκαν 2.539 έφηβοι και νέοι για υποστήριξη σχετικά με την ΤΦ τους. Παράλληλα έχει παρατηρηθεί μια σημαντική αλλαγή όσον αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, καθώς το 70% των εφήβων που παραπέμπονται παγκοσμίως, είναι κορίτσια. Το φαινόμενο έχει εγείρει μεγάλη συζήτηση αλλά και διαφωνίες στην κλινική, πανεπιστημιακή και ακτιβιστική κοινότητα, αλλά και σύγχυση σε γονείς και κηδεμόνες σχετικά με ιατρικά, ψυχολογικά και ηθικά ζητήματα που προκύπτουν. Πολλές φορές ο διάλογος αναφορικά με την κατάλληλη υποστήριξη των νεών σχετικά με δυσκολίες της ΤΦ τους παίρνει τη μορφή ακραίας αντιπαράθεσης, η οποία συχνά έχει μικρότερη σχέση με την επιστημονική τεκμηρίωση και περισσότερο πολιτικές ή/και νομοθετικές προεκτάσεις.

Οι κλινικές παρεμβάσεις για παιδιά και εφήβους με συμπτώματα ΔΦ αναπτύχθηκαν αρχικά στην Ολλανδία και αργότερα στην Αγγλία στο τέλος της δεκαετίας του ’80. Ακολούθως γνώρισαν σημαντική αύξηση στην Αμερική. Αν και οι περισσότερες διεθνείς δομές μοιράστηκαν από κοινού την ανάγκη για υποστήριξη νέων με ΔΦ και την αποφυγή διακρίσεων ως προς την ΤΦ, εντούτοις κάθε χώρα ανέπτυξε τα δικά της πρωτόκολλα και κλινικές παρεμβάσεις. Η Αμερική ανέπτυξε το επιβεβαιωτικό μοντέλο, το οποίο προκρίνει την άμεση και αδιαμφισβήτητη «επιβεβαίωση» των επιθυμιών του ατόμου, ανεξαρτήτως ηλικίας. Αρκετοί υποστηρικτές της κατεύθυνσης αυτής υποστηρίζουν την πρώιμη φαρμακολογική και χειρουργική παρέμβαση, (για παράδειγμα διπλή μαστεκτομή για νεαρά άτομα με γυναικείο σώμα) - ακόμα και για παιδιά. Γνωρίζουμε για γιατρούς σε χώρες άλλες της Ελλάδας, που χορηγούν ορμόνες σε παιδιά ακόμα και πριν την εφηβεία ή και άλλους που υποστηρίζουν ότι ένα παιδί, ακόμα και πριν την εφηβεία, μπορεί να πάρει αποφάσεις για τόσο δραστικές χειρουργικές παρεμβάσεις. Κάποιοι από αυτούς, ευτυχώς, έχουν ήδη χάσει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματός τους, καθώς οι παρεμβάσεις τους κρίθηκαν επιζήμιες με αρνητικές παρενέργειες. Το σοβαρό πρόβλημα με το συγκεκριμένο μοντέλο έγκειται στο ότι η πρώιμη επιβεβαίωση ταυτότητας φύλου σε τόσο μικρή ηλικία, δεν αφήνει περιθώριο για διερευνητική παρέμβαση αυτογνωσίας, ώστε να αναπτυχθεί η ικανότητα του ατόμου να αναστοχαστεί. Έτσι καλείται βεβιασμένα να αποφασίσει σχετικά με καίρια θέματα της ζωής του, που άπτονται της σεξουαλικότητας, και της ταυτότητάς του. σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, άλλων πιθανών δυσκολιών και καλύτερης κατανόησης των ζητημάτων ΔΦ.

Στην αντίπερα όχθη, υπάρχουν ακόμα ψυχολόγοι, ψυχίατροι και θεραπευτές που λειτουργούν μέσα σε ένα πλαίσιο «θεραπείας μεταστροφής» επιδιώκοντας ενεργά να αλλάξουν την ταυτότητα φύλου του ατόμου ώστε αυτή να ‘εναρμονίζεται’ με το βιολογικό τους φύλο. Είναι γνωστό ότι τέτοιες παρεμβάσεις, πέρα από αντιεπιστημονικές, μπορούν να προβούν ιδιαίτερα επιζήμιες και κακοποιητικές για τα άτομα που τις λαμβάνουν. Ορθώς, διεθνείς οργανώσεις έχουν απαγορεύσει την άσκηση θεραπειών μεταστροφής, θέλοντας έτσι να προστατεύσουν τόσο το δικαίωμα του ατόμου στον αυτοπροσδιορισμό, όσο και να δημιουργήσουν ένα πιο ασφαλές θεραπευτικό πλαίσιο.

Ψυχοθεραπεία –ασφαλές θεραπευτικό πλαίσιο.

Οι αλλαγές στα δημογραφικά χαρακτηριστικά των κλινικών περιστατικών σε όλο το δυτικό κόσμο –αλλά και η σύνθετη εικόνα των περιστατικών (υψηλά ποσοστά αυτιστικού φάσματος υψηλής λειτουργικότητας)–, η έλλειψη ασφαλών ενδείξεων ότι η πρώιμη φαρμακολογική παρέμβαση σε περιστατικά ΔΦ μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση στην κλινική εικόνα (όσον αφορά την επικινδυνότητα, τους αυτοτραυματισμούς κλπ) –αλλά και η αύξηση παγκοσμίως των ατόμων που επιλέγουν την απομετάβαση (την παύση ή προσπάθεια αναστροφής ορμονικών ή χειρουργικών παρεμβάσεων που είχαν αρχικά επιλέξει)–, επιβεβαιώνουν τη σύνθετη και θεμελιώδη φύση του φαινομένου, τόσο ως προς τις κοινωνικές όσο και ως προς τις κλινικές και ψυχοθεραπευτικές του διαστάσεις. Είναι προφανές ότι εγείρονται σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την αναγκαιότητα, την κατεύθυνση και τη σημασία του κεντρικού ρόλοu της ψυχοθεραπευτικής διαδικασίας με παιδιά, εφήβους, ενηλίκους και οικογένειες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες με την ΤΦ τους. Μια σε βάθος ψυχοθεραπευτική Διερεύνηση Φύλου μπορεί να βοηθήσει θεραπευτές και θεραπευόμενους να διερευνήσουν και σταδιακά να νοηματοδοτήσουν τις εμπειρίες σχετικά με την ΤΦ τους και τo αναπτυσσόμενο σώμα τους.

 

Επιστημονικοί Συνεργάτες Προγράμματος

 

Αναστάσης Σπηλιάδης: Συστημικός και Οικογενειακός Ψυχοθεραπευτής | UKCP & AFT Ψυχολόγος [ BPS Υποψήφιος Διδάκτορας Ψυχολογίας ] KingCollege London Συστημικός Επόπτης & Εκπαιδευτής | UKCP & AF.

Δημήτρης Αναστασόπουλος: Ψυχίατρος – Παιδοψυχίατρος, Εποπτεύον και διδάσκων μέλος της ΕΕΨΨΠΕ & της ΕΕΨΨ.

Ευαγγελία Αργυρίου: Παιδοψυχίατρος, Επιστημονική Υπεύθυνη Τμήματος Παιδιών & Εφήβων του ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος.

Αθηνά Φραγκούλη: Λογοπεδικός Ph.D., LRCSLT, Πρόεδρος του Δ.Σ. ΙΨΥΠΕ – Π. Σακελλαρόπουλος.


ΙΨΥΠΕ

 

 

Σελίδα 1 από 3

Σεμινάρια

Free business joomla templates

wherein the then 34-year-old Jean-Claude Biver announced in the midst of the quartz era that this was a brand dedicated to mechanical watches. The announcement shook attendees at the event, in any case, https://www.replicaswatches.online https://www.replicaswatches.vip this replica Rolex Daytona Diamond is the best watch out for racecar motorists, comes the light on the references of Buzz Aldrin and Neil Armstrong own Omega Speedmasters, https://www.qualitywatch.co skwatches.com but just try several chronographs and really feel and try the pushers. When operating the Lange 1815 Chronograph you will feel the smooth yet firm click.