ΑρχικήΤμήματα Ι.Ψ.Υ.Π.Ε.Τμήμα Ενηλίκων ΑττικήςInformationDepartmentsChildren & Adolescents

Πρόγραμμα ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Under 5

 

 

 

 LOGO ΙΨΥΠΕ 1      ΕΕΨΨΠΕ                            ΕΕΨΨΠΕ  
          Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής
       Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου                                        

       

 

 

 

 

 

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ­–

Π. Σακελλαρόπουλος (ΙΨΥΠΕ)

&

Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου (Ε.Ε.Ψ.Ψ.Π.Ε.)

 

Πρόγραμμα ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

 

(Βραχεία Ψυχαναλυτική Θεραπευτική Παρέμβαση

σε οικογένειες με παιδιά 0-5 χρονών – Εφαρμογή του μοντέλου

“Under Five’s Counselling Service” της Κλινικής Tavistock του Λονδίνου)

 

Στο Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων Π. Σακελλαρόπουλος (ΙΨΥΠΕ) θα λειτουργήσει από τον ΝΟΕΜΒΡΙΟ του 2021 εξειδικευμένο Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου (Ε.Ε.Ψ.Ψ.Π.Ε.).

Η συγκεκριμένη Βραχεία Ψυχαναλυτική Θεραπευτική Παρέμβαση αποτελεί εφαρμογή του μοντέλου “Under Five’s Counselling Service” της Κλινικής Tavistock του Λονδίνου με τις απαιτούμενες τροποποιήσεις και προσαρμογές στις ελληνικές κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές συνθήκες.

Στο Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης μπορούν να απευθυνθούν οικογένειες με παιδιά ηλικίας 0-5 χρόνων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες όπως:

 

 -   Γοερό κλάμα χωρίς εμφανή λόγο

-  Δυσκολίες διατροφής, κατάποσης, πρόσληψης βάρους                          

-  Δυσκολίες στον ύπνο

-  Δυσκολίες απέκκρισης
-  Έντονη ανησυχία ή ανυπομονησία

-  Εκρήξεις θυμού ή άπνοια

-  Απομόνωση, έλλειψη ενδιαφέροντος

-  Αδυναμία αποχωρισμού

-  Επιθετικότητα στις σχέσεις με του άλλους

     
                                         shutterstock 173069681-min                             
 

  • Η παρέμβαση έχει βραχεία διάρκεια (5 ωριαίες εβδομαδιαίες ή δεκαπενθήμερες συνεδρίες) και πραγματοποιείται από δύο θεραπευτές με την ταυτόχρονη παρουσία όλων των μελών της οικογένειας.
  • Αναλόγως των ιδιαιτεροτήτων κάθε περίπτωσης εξετάζεται η δυνατότητα επέκτασης της θεραπευτικής παρέμβασης με επιπλέον 1-5 συνεδρίες.
  • Ο στόχος του προγράμματος είναι να ανακτήσουν οι γονείς την ικανότητα τους να σκεφτούν για το παιδί τους, να αναγνωρίσουν τις δυσλειτουργίες, να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες και να ανακαλύψουν τρόπους να τα βγάζουν πέρα, ώστε να μπορέσουν να μοιραστούν την αμοιβαία χαρά της ανάπτυξης.
  • Διερευνώντας από κοινού θεραπευτές-γονείς τη συμπεριφορά του παιδιού και την καθημερινότητα των γονιών με τα παιδιά τους, ενδυναμώνεται ο ρόλος τους στη φροντίδα της ψυχοσωματικής υγείας των παιδιών τους και ανοίγει ο δρόμος για την αντιμετώπιση δυσκολιών προτού αυτές γίνουν μόνιμες.

 

-----------------------------------------------

Το Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης (δείτε το φυλλάδιο εδώ) θα λειτουργήσει στον χώρο του Ινστιτούτου, οδός Εσπερίδων 85 & Μενελάου στην Καλλιθέα (βλ. χάρτη) και τα πρώτα διαγνωστικά ραντεβού των ενδιαφερομένων θα πραγματοποιούνται στο Τμήμα Παιδιών και Εφήβων, το οποίο λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 14.00 ως τις 21.00, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με τη γραμματεία (τηλ. 210-9595314).

                                                                               shutterstock 178263170-min-min
        
                                                                  

 

Επιστημονική Υπεύθυνη Τμήματος Παιδιών & Εφήβων Ι.Ψ.Υ.Π.Ε.:

Ευαγγελία Αργυρίου (Παιδοψυχίατρος)

 

Επιστημονική Υπεύθυνη/Επόπτρια του Προγράμματος Πρώιμης Παρέμβασης: Έφη Λάγιου Λιγνού MPsychPsych, πρόεδρος της ΕΕΨΨΠΕ

Υπεύθυνη Υλοποίησης/Συντονισμού του Προγράμματος Πρώιμης Παρέμβασης: Αντωνία Φυρίγου (Ψυχολόγος, Ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεύτρια παιδιών και εφήβων, Μέλος της ΕΕΨΨΠΕ)

 

 

 

ΙΨΥΠΕ

 

 

 

Ψυχοθεραπεία ψυχοδυναμικού τύπου

Τα συναισθηματικά προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν στην ανάπτυξη ενός παιδιού έχουν πολλαπλές συνέπειες  σε προσωπικό, διαπροσωπικό και σωματικό  επίπεδο,  επηρεάζοντας σημαντικά την λειτουργικότητα του. Αν  δεν φροντιστούν εγκαίρως με κατάλληλη θεραπευτική παρέμβαση, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να το δυσκολέψουν και στην ενήλικη ζωή του.

Σε κάθε ηλικιακή φάση της ανάπτυξης οι δυσκολίες ενός παιδιού μπορεί να έχουν διαφορετική έκφραση.

Προσχολική ηλικία: διαταραχές διατροφής, ύπνου, λόγου, συμπεριφοράς, επικοινωνίας, ψυχοσωματικές ασθένειες

Σχολική ηλικία: μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συγκέντρωσης,  κατάθλιψη, δυσκολίες κοινωνικοποίησης, άγχος, ψυχοσωματικές ασθένειες

Εφηβεία: διαταραχές διατροφής, σχολική αποτυχία, διαταραχές ταυτότητας φύλου, άγχος, κατάθλιψη, διαταραχές διαγωγής, ψυχοσωματικές ασθένειες, χρήση ουσιών.

Συχνά  δυσκολίες μέσα στην οικογένεια όπως διαζύγιο, πένθος, κακοποίηση μπορούν να έχουν συναισθηματικές επιπτώσεις στα παιδιά

Υπάρχουν διάφορες μορφές θεραπευτικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών. Μία απ αυτές είναι  η ψυχοθεραπεία ψυχοδυναμικής κατεύθυνσης. Διαφέρει από τις υπόλοιπες, καθώς είναι μια διαδικασία που στοχεύει σε βαθιές και με διάρκεια αλλαγές. Σύμφωνα με την ψυχοδυναμική θεωρία και έρευνα οι εμπειρίες και οι σχέσεις που έχουμε από νωρίς στη ζωή μας, επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε και στην μετέπειτα ζωή μας.  Η ψυχοθεραπεία ψυχαναλυτικού τύπου αποσκοπεί στο να δώσει εξήγηση στα συμπτώματα και την συμπεριφορά του παιδιού και του εφήβου και κατά συνέπεια να το βοηθήσει να κατανοήσει τον εαυτό του, να βρει τρόπους να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και να οργανώσει καλύτερα την προσωπικότητά του. Στόχος είναι η καταλληλότερη προσαρμογή και λειτουργία του παιδιού στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος και η άντληση ικανοποίησης από τις διαπροσωπικές σχέσεις. 

Κάποιες από τις σημαντικότερες προυποθέσεις που χρειάζεται να υπάρχουν για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της ψυχοθεραπείας ψυχαναλυτικού τύπου είναι οι εξής:

-Διερεύνηση των αιτιών και των μορφών της δυσλειτουργίας στην ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου. Αυτή  η διαδικασία  γίνεται από  διεπιστημονική ομάδα που απαρτίζεται από  διάφορες ειδικότητες (παιδοψυχίατρος, ψυχολόγος, λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, ειδικός παιδαγωγός και οποιαδήποτε άλλη ιατρική ειδικότητα όπου αυτό κριθεί απαραίτητο) .Η διαδικασία αυτή μεταξύ άλλων οδηγεί και σε μια διάγνωση και σε κάποιες προτάσεις παρέμβασης μεταξύ των οποίων και η ψυχοθεραπεία, στις περιπτώσεις παιδιών όπου κρίνεται ως η καταλληλότερη παρέμβαση.

-         Ενημέρωση της οικογένειας για το τι  είναι η ψυχοθεραπεία και πως λειτουργεί και καθορισμός του πλαισίου (χώρος, χρόνος, υλικά, διακοπές). Γίνεται μια χωριστή συνάντηση με τους γονείς και τον θεραπευτή του παιδιού ώστε να συζητηθούν όλα τα παραπάνω ζητήματα.

-         Σαφές αίτημα και επιθυμία τόσο από τους γονείς όσο κι από το παιδί για την θεραπεία. Είναι σημαντικό το παιδί να αποδεχθεί την θεραπεία ως βοήθεια σε μια δυσκολία που και το ίδιο αναγνωρίζει.

-         Συνεργασία των γονιών σε σταθερή βάση με ειδικό εξειδικευμένο στην συμβουλευτική γονιών , ώστε να έχουν έναν δικό τους χώρο  α)για να συζητήσουν και να σκεφτούν τις απορίες και τις ανησυχίες τους για το παιδί και την θεραπεία του  και το πώς μπορεί να προέκυψαν οι δυσκολίες   β) για να κατανοήσουν τις ανάγκες του παιδιού και τον τρόπο που σχετίζονται μαζί του γ) για να αναζητήσουν νέους τρόπους επικοινωνίας και συμπεριφοράς μέσα στην οικογένεια. Με την παράλληλη συνεργασία των γονιών, το παιδί νιώθει ότι η ευθύνη για τις δυσκολίες που υπάρχουν, μοιράζεται.

-         Ρόλος του θεραπευτή και θεραπευτική διαδικασία

Η σχέση με τον θεραπευτή είναι ένα σημαντικό μέρος της θεραπείας. Αυτός προσφέρει έναν προσωπικό και ασφαλή χώρο εμπιστοσύνης στο παιδί, όπου εκεί αυτό μπορεί να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του , ώστε να κατανοήσει τις δυσκολίες του και να βρει λύσεις. Τα συμπτώματα του παιδιού αποτελούν ένα τρόπο έκφρασης. Ο θεραπευτής προσπαθεί να κατανοήσει ό,τι επικοινωνεί το παιδί λεκτικά και εξωλεκτικά, μέσα από το παιχνίδι και την ζωγραφική. Υπάρχουν συγκεκριμένα υλικά και παιχνίδια για κάθε παιδί, ενώ τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να εκφραστούν μέσα από την ζωγραφική και τον λόγο. Ο θεραπευτής τηρεί ουδέτερη και μη κατευθυντική στάση. Το περιεχόμενο των συναντήσεων είναι απόρρητο. Αυτό διασφαλίζει τη σχέση εμπιστοσύνης και εχεμύθειας ανάμεσα στον θεραπευτή και το παιδί. Πέρα από την αρχική γνωριμία με τους γονείς, ο θεραπευτής έχει συνήθως επαφή μαζί τους σε μία έως δύο ενημερωτικές συναντήσεις τον χρόνο. Αν για κάποιους λόγους χρειαστεί να γίνουν επιπλέον συναντήσεις του θεραπευτή με τους γονείς του παιδιού, θα πρέπει το παιδί να συμφωνεί και να προετοιμάζεται και στην περίπτωση εφήβου να είναι παρών στην συνάντηση, εάν το επιθυμεί.

Η διάρκειά της θεραπείας μπορεί να κυμαίνεται από μερικούς μήνες έως μερικά χρόνια. Κάθε συνεδρία διαρκεί σαράντα πέντε λεπτά σε συμφωνημένη ώρα και μέρα, συνήθως μία με δύο φορές την εβδομάδα

Η ψυχοθεραπεία ψυχαναλυτικού τύπου είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και σταθερότητα από την οικογένεια, όπως ακριβώς και η φυσική ωριμοποιητική δράση του χρόνου ανάπτυξης.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΟΠΥΥ

 

LOGO ΙΨΥΠΕ 1

 

Στο Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Παιδιών & Ενηλίκων "Π. Σακελλαρόπουλος", στο τμήμα Παιδιών και Εφήβων, παρέχεται η δυνατότητα παιδοψυχιατρικής εξέτασης για έκδοση ηλεκτρονικής γνωμάτευσης αποζημίωσης ειδικών θεραπειών από τον ΕΟΠΥΥ.


Το κόστος της εξέτασης ανέρχεται στα 50,00€.

 

ΙΨΥΠΕ

Free business joomla templates