ΑρχικήΤμήματα Ι.Ψ.Υ.Π.Ε.Τμήμα Παιδιών & Εφήβων ΑττικήςInformationDepartmentsChildren & AdolescentsΠρόγραμμα Αποκατάστασης Μαθησιακών Δυσκολιών
Ειδοποίηση
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/LOGO_ΙΨΥΠΕ/ΙΨΥΠΕ.jpg'

Πρόγραμμα Αποκατάστασης Μαθησιακών Δυσκολιών

Κάτω από τον όρο ‘’μαθησιακές δυσκολίες ‘’ υπάρχει μια πληθώρα διαφορετικών αναγκών που οδηγούν το παιδί και την οικογένεια να αναζητήσει βοήθεια από τον ειδικό .

Ο όρος μαθησιακές δυσκολίες αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακουστικής αντίληψης, ομιλίας , ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού και μαθηματικών ικανοτήτων. Σχετίζονται με εγγενείς και περιβαλλοντικούς παράγοντες που πολλές φορές συνυπάρχουν .

Πιθανές αιτίες :

  • Περιορισμένη νοητική ικανότητα,
  • Ψυχοσυναισθηματικοί παράγοντες,
  • Περιβαλλοντικοί παράγοντες,
  • Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες – Δυσλεξία,
  • Ειδικές Γλωσσικές Διαταραχές,
  • Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές,
  • Αισθητηριακές Μειονεξίες (όραση-ακοή),
  • Νευρολογικά προβλήματα,
  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα

Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν αποτελούν αποκλειστικό πρόβλημα της παιδικής ηλικίας αλλά συνεχίζονται στην εφηβεία και στην ενήλικη ζωή και απαιτείται ειδική στήριξη για την αντιμετώπισή τους .

Τα προβλήματα των εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες καταλήγουν συνήθως να επηρεάζουν τις κοινωνικές τους σχέσεις , την αυτοεκτίμησή τους, τα κίνητρα και τους στόχους τους .

Στο πρόγραμμα αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών που εφαρμόζεται στο Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Παιδιών – Εφήβων και ενηλίκων, το άτομο αντιμετωπίζεται  σαν συνολική προσωπικότητα και ψυχισμός. Αυτό σημαίνει ότι είναι ένα πρόγραμμα που δεν στοχεύει μονομερώς στον τρόπο μελέτης των σχολικών μαθημάτων ή μόνο σε γνωστικές δεξιότητες αλλά περιλαμβάνει και την ψυχοσυναισθηματική στήριξη  του παιδιού και των γονέων του .

Η διαδικασία αξιολόγησης  στο Ιατροπαιδαγωγικό Τμήμα του Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας Παιδιών – Εφήβων – Ενηλίκων  γίνεται από διεπιστημονική ομάδα που την απαρτίζουν παιδοψυχίατρος , ειδικός παιδαγωγός , λογοθεραπευτής , κλινικός ψυχολόγος, εργοθεραπευτής .

Αναλυτικά το Πρόγραμμα Μαθησιακής Αποκατάστασης περιλαμβάνει τους παρακάτω τομείς :

  • Πρόγραμμα αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών (διδασκαλία ορθογραφίας – γραμματικής – ανάγνωσης- παραγωγή γραπτού λόγου- αποκωδικοποίηση κειμένου, μαθηματικών εννοιών, κτλ),
  • Οργάνωση και ανάπτυξη στρατηγικών για την επεξεργασία και κωδικοποίηση των πληροφοριών (για τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και του Γυμνασίου – Λυκείου) ,
  • Οργάνωση του τρόπου και του χρόνου της μελέτης στο σπίτι, δίνοντας κατευθυντήριες οδηγίες στους γονείς ,
  • Εποπτεία του παιδαγωγού που ασχολείται με την μελέτη των μαθημάτων στο σπίτι,
  • Ψυχοσυναισθηματική στήριξη του παιδιού και ενίσχυση των δεξιοτήτων του,
  • Σταθερή επικοινωνία με το σχολικό πλαίσιο και τον εκπαιδευτικό καθώς και με όποιο άτομο ασχολείται εκπαιδευτικά με το παιδί (π.χ. φροντιστήριο )
  • Ένταξη των γονέων σε υποστηρικτική συμβουλευτική διαδικασία

Μαρία Πλατή

Τμήμα Παιδιών & Εφήβων Αττικής

Free business joomla templates

wherein the then 34-year-old Jean-Claude Biver announced in the midst of the quartz era that this was a brand dedicated to mechanical watches. The announcement shook attendees at the event, in any case, https://www.replicaswatches.online https://www.replicaswatches.vip this replica Rolex Daytona Diamond is the best watch out for racecar motorists, comes the light on the references of Buzz Aldrin and Neil Armstrong own Omega Speedmasters, https://www.qualitywatch.co skwatches.com but just try several chronographs and really feel and try the pushers. When operating the Lange 1815 Chronograph you will feel the smooth yet firm click.