top of page

Η Διαγνωστική Διαδικασία στο Τμήμα Παιδιών & Εφήβων του Ι.Ψ.Υ.Π.Ε. - Π. Σακελλαρόπουλος

Έγινε ενημέρωση: 11 Δεκ 2024

Κατά την πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία με τη γραμματεία του τμήματος θα σας ζητηθούν κάποια βασικά στοιχεία σχετικά με το αίτημά σας. Κατόπιν ορίζεται η πρώτη συνεδρία που σηματοδοτεί και την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης η οποία διαρκεί  από 2 έως 4 κλινικές συνεδρίες (λήψη κοινωνικού ιστορικού,  παιδοψυχιατρική εκτίμηση, απόδοση και εφόσον ζητηθεί και κριθεί απαραίτητο έγγραφη βεβαίωση προς τους γονείς ή/και έκδοση ηλεκτρονικής γνωμάτευσης παροχών ΕΚΠΥ). Όταν υπάρχει σχετική κλινική ένδειξη μπορεί να διενεργηθεί και λογοθεραπευτική ή/και εργοθεραπευτική αξιολόγηση.


Κατά τη διάρκεια του διαγνωστικού κύκλου και κατά περίπτωση εσείς και το παιδί σας θα συνεργαστείτε με περισσότερους από έναν ειδικούς (παιδοψυχίατρο, ψυχολόγο, λογοπεδικό, ειδ. παιδαγωγό, εργοθεραπευτή, κ.α ). Με το πέρας αυτής της διαδικασίας και την ειδική συνεδρίαση της διεπιστημονικής ομάδας, ορίζεται συνάντηση στην οποία ο/η παιδοψυχίατρος σας ενημερώνει για το πόρισμα της διερευνητικής - διαγνωστικής διαδικασίας και για το προτεινόμενο θεραπευτικό σχήμα. Κάθε 3 – 6 μήνες γίνεται επαναξιολόγηση του παιδιού σας από τον/την υπεύθυνο παιδοψυχίατρο. Τα διαγνωστικά TEST που αξιοποιεί το τμήμα Παιδιών και Εφήβων , (WISC – III, TAT, ROSCHACH, ALFATEST) ολοκληρώνονται σε δύο συνεδρίες και τα αποτελέσματα τους κοινοποιούνται εγγράφως στους γονείς. Η θεραπεία του ανηλίκου σε κάθε περίπτωση υποστηρίζεται από παράλληλη συμβουλευτική των γονέων του.



Κατά τη διάρκεια της διαγνωστικής διαδικασίας, γίνεται η γνωριμία με τους γονείς και το παιδί και αναγνωρίζεται – αξιολογείται το πρόβλημα στο οποίο ζητείται η βοήθεια του ειδικού. Δίδεται κοινός όσο και ξεχωριστός χρόνος στους γονείς και το παιδί. Μπορεί να απαιτηθούν κατά περίπτωση και ξεχωριστες συναντήσεις με τον κάθε γονέα/νόμιμο κηδεμόνα του παιδιού. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η διαγνωστική διαδικασία εξατομικεύεται στη συνθήκη, τις ανάγκες και το αίτημα του παιδιού και της οικογένειας. Ο χρόνος που απαιτείται συνήθως προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος είναι από 2 έως 4 συναντήσεις, διάρκειας 50’ έκαστη. Η πρώτη, όπως και η τελευταία συνάντηση αφιερώνεται στους γονείς. Αυτοί είναι οι πρώτοι που έχουν προσπαθήσει μέσα από τον γονεϊκό τους ρόλο να βοηθήσουν το παιδί τους και αυτοί μπορούν να δώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες. Επίσης είναι αυτοί που ζουν με το παιδί και θα βοηθήσουν να γίνουν όποιες αλλαγές κρίνονται απαραίτητες. Οι ενδιάμεσες δύο συναντήσεις δίνονται στο παιδί, προκειμένου με τον δικό του τρόπο να εκφράσει αυτό που το προβληματίζει ή το δυσκολεύει. Κάποιες φορές ίσως χρειαστεί να συνεργαστούν στην αξιολόγηση περισσότεροι του ενός ειδικοί, προκειμένου να είναι ασφαλέστερη η διάγνωση. Οι γονείς συχνά ανησυχούν για το αποτέλεσμα της αξιολόγησης ή δυσκολεύονται με τους χρόνους που απαιτούν οι διαγνωστικές συναντήσεις. O χρόνος αυτός, ωστόσο, επενδύεται στη γνωριμία με τα πρόσωπα και όχι με το σύμπτωμα, και είναι ως εκ τούτου κρίσιμος για να δημιουργηθεί το κλίμα της εμπιστοσύνης που είναι απαραίτητο, προκειμένου να ευοδωθεί το επόμενο βήμα: "η θεραπευτική πρόταση και η υλοποίησή της"



bottom of page